Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.40-18
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / ZN 867 PZFiM nr 40
City placement w promocji Lublina
(City Placement in the Promotion of Lublin)

Authors: Joanna Wyrwisz
Politechnika Lubelska
Keywords: territorial marketing promotion city product placement city placement
Data publikacji całości:2015
Page range:10 (217-226)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The objective of the paper is to show city placement as the effective tool used to promote cities, being the efficacious alternative for traditional solutions of the marketing communication, especially TV commercials. Based on the literature review and content of internet the paper contains the characteristics of this tool along with the positive and negative factors conditioning using it. The fundamental part of the paper is the case study of Lublin that illustrates city placement as one of tools used for implementing the branding strategy of the city.
Download file

Article file

Bibliography

1.Choliński A., Product placement: planowanie, kreacja i pomiar skuteczności, Wolters Kluwer, Warszawa 2013.
2.Chyra, Jakubik, Pszoniak w Lublinie, czyli lubelska premiera filmu „Carte Blanche”, www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20150120/LUBLIN/150129968.
3.Czarne chmury, http://lublin.gazeta.pl/lublin/56,35640,16597759,_Czarne_Chmury,,7.html.
4.Determinator, http://lublin.gazeta.pl/lublin/56,35640,16597759,Determinator_,,5.html.
5.Gębarowski M., City placement – istota zjawiska oraz znaczenie w działaniach promocyjnych polskich miast, w: Marketing – aktualne problemy i kierunki ewolucji, red. M. Gębarowski, L. Witek, B. Zatwarnicka-Madura, Wyd. Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2012.
6.Grzybczyk K., Lokowanie produktu. Zagadnienia prawne, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.
7.„Kamienie na szaniec” w Lublinie, http://film.lublin.eu/220,kamienie_na_szaniec_w_lublinie.
8.Lektor (film), http://pl.wikipedia.org/wiki/Lektor_(film).
9.Lublin w oskarowym obrazie, http://film.lublin.eu/188,lublin_w_oskarowym_obrazie.
10.Lublin, Lwów. Miasta Filmowe – pierwsze kroki w Lublinie i Lwowie, http://film.lublin.eu/17,lublin_lwow_miasta_filmowe___pierwsze_kroki_w_lublinie_i_lwowie.
11.Marka Lublin jedną z najbardziej rozpoznawalnych w Polsce, http://um.lublin.eu/um/index.php?t=200&id=218008 (19.04.2015).
12.Marka Lublin, www.um.lublin.eu/um/index.php?t=200&id=45198.
13.Na dobre i na złe, http://lublin.gazeta.pl/lublin/56,35640,16597759,Na_dobre_i_na_zle,,6.html.
14.„Panie Dulskie” w Lublinie, http://film.lublin.eu/267,panie_dulskie_w_lublinie.
15.Ulica Grodzka w reklamie Enei, http://film.lublin.eu/208,ulica_grodzka__w_reklamie_enei.
16.Urbaniec E., Product placement. Medioznawstwo a marketing kreatywny, Nova Res, Gdynia 2009.
17.Wiosna 1941, http://lublin.gazeta.pl/lublin/56,35640,16597759,Wiosna_1941_,,9.html.
18.„Wszystko przed nami” już od poniedziałku, http://film.lublin.eu/205,wszystko_przed_nami_juz_od_poniedzialku.
19.Zdjęcia z planu filmowego „Carte Blanche”, http://film.lublin.eu/237,zdjecia_z_planu_filmowego_carte_blanche.