Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.47-13
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 1 (47) 2017
Terytorialny marketing doświadczeń na przykładzie miasta Częstochowa
(Territorial Engagement Marketing on the Example of the City of Częstochowa)

Authors: Anna Niedzielska
Politechnika Częstochowska, Wydział Zarządzania

Anna Niedzielska
Politechnika Częstochowska, Wydział Zarządzania
Keywords: territorial marketing engagement marketing
Data publikacji całości:2017
Page range:10 (143-152)
Klasyfikacja JEL: M31
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The aim of the paper is to present the specific character of territorial engagement marketing on the example of a chosen territorial self-government unit. In the paper it is assumed that engagement marketing is a non-standard solution, increasingly gaining in importance, which can be successfully applied to build good relations between self-government units and their stakeholders, mainly inhabitants. In light of theoretical deliberations engagement marketing is assumed to be an element of the city of Częstochowa marketing strategy and an example of such activities is shown. The topic is complemented by the results of own research concerning selected aspects of engagement marketing in the perception of Częstochowa citizens. The research results indicate most of all not expressive and ambiguous image of the city and moderate interest in the program realized in the framework of engagement marketing strategy.
Download file

Article file

Bibliography

1.Chrzan, E. (2011). Charakterystyka marketingu terytorialnego. W: K. Łazorko, A. Niedzielska (red.), Kreowanie wizerunku miejsca w koncepcji marketingu terytorialnego. Częstochowa: Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej.
2.Częstochowska Karta Mieszkańca (25.05.2017). Pobrano z: https://karta.czestochowa.pl/.
3.Dziewanowska, K. (2012). Wykorzystanie marketingu doświadczeń na rynku FMCG. Handel Wewnętrzny, 5 (wrzesień‒październik), t. II.
4.Dziewanowska, K. (2013). Nowe oblicze marketingu ‒ koncepcja marketingu doświadczeń. Marketing i Rynek, 1, 16‒24.
5.Kozielski, R. (2016). Przyszłość marketingu – wymiar koncepcyjny, organizacyjny i implementacyjny. Handel Wewnętrzny, 4 (363), 101‒109.
6.Krawiec, W. (2015). Marketing doświadczeń a budowanie interakcji konsumenta w środowisku wirtualnym. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 117. Ekonomiczne Problemy Usług, 852, 163‒171.
7.Krawiec, W., Szymańska, K. (2016). Marketing doświadczeń w instytucjach teatralnych na przykładzie Teatru Lalek Arlekin w Łodzi. Handel Wewnętrzny, 2 (361), 254‒265.
8.Nasze konkursy facebookowe (25.05.2017). Pobrano z: http://karta.czestochowa.pl/#.
9.Nogieć, J. (2012). Marketing doświadczeń w kreowaniu produktu turystycznego. Handel Wewnętrzny, 5 (wrzesień‒październik), t. II.
10.Świtoński, K. (2016). Pamiętaj o 4P. Dodaj 4E. Marketing w Praktyce, 2.