Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733     eISSN: 2300-4096    OAI    DOI: 10.18276/sip.2016.43/3-34
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 43/3 2016
ZMIANY W ZACHOWANIACH NABYWCÓW NA RYNKU MODY
(Changes in consumer behaviour on the fashion market)

Authors: Katarzyna Sempruch- Krzemińska
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Jacek Kall
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu

Aleksandra Perchla- Włosik
Uniwersytet Wrocławski

Alicja Raciniewska
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Keywords: consumer behaviour fashion market fashion studies
Data publikacji całości:2016
Page range:10 (371-380)
Klasyfikacja JEL: E21
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Fashion sector is one of the most rapidly changing industries. On the Polish fashion market we observe many interesting changes with effects on the consumer’s behaviour – their preferences, needs and buying behaviour. In the article a review of the most significant current trends was made (such as the growing importance of the brand, increasing consumer interest in new market segments, the dynamic development of the luxury fashion segment or the growing importance of ethics in fashion. The article presents partial results of interdisciplinary fashion studies.
Download file

Article file

Bibliography

1.Allegro (2015). Polska strojna. Pobrane z: https://magazyn.allegro.pl (10.11.2015).
2.Gfk (2014). Polak ubrany 2014. Pobrane z: www.gfk.com (27.08.2015).
3.Gordon, M. (2015). Moda w polskim e-commerce. Pobrane z: www.gemius.pl (21.11.2015).
4.KPMG (2014). Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Pobrane z: www.kpmg.com (11.11.2015).
5.MyBaze (2015). Young European Designers. Pobrane z: http://blog.mybaze.com (20.11.2015).
6.Olins, W. (2004) Wally Olins o marce. Warszawa: Instytut Marki Polskiej.
7.Rynek mody. Zobacz ile Polacy wydają na ubrania. Pobrane z: www.biztok.pl (27.08.2015).
8.Szarota, P. (2008). Od skarpetek Tyrmanda do krawata Leppera. Psychologia stroju dla średnio zaawansowanych. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.