1. | Argyle, M. (1999). Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
2. | Bacia, E. (red.) (2015). Kształtowanie kompetencji społecznych i obywatelskich przez organizacje pozarządowe w Polsce. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. |
3. | Biermann, K.L., Welsh, J.A. (2001). Social Competence. W: J. Kagen, S. Gall (red.), Encyclopedia of Childhood and Adolescence (s. 580–587). Farmington Hills, MI: Thomson Gale Publishing. Pobrano z: htpp://www.fi ndarticles.com/p/articles/mi_g2602/is_0004/ai_2602000487?tag=content;co 1 (4.01.2017). |
4. | Cavell, T.A. (1990). Social Adjustment, Social Performance, and Social Skills: A Tri-Component Model of Social Competence. Journal of Clinical Child Psychology, 19 (2), 111–122. |
5. | Easterly, W., Ritzan, J., Woolcock M. (2006). Social Cohesion, Institutions, and Growth. CGD Working Paper, 94, August. |
6. | Góralska, R., Solarczyk-Szewc, H. (2012). O kompetencjach w kontekście Polskiej Ramy Kwalifikacyjnej dla uczenia się przez całe życie. Edukacja Dorosłych, 2, 27–41. |
7. | Greenspan, S. (1981). Defi ning Childhood Social Competence: A Proposed Working Model. W: B.K. Keogh (red.), Advances in Special Education (s. 1–39). T. 3. Greenwich: JAI Press. |
8. | Grootaert, Ch., Bastelaer, T. van (2001). Understanding and Measuring Social Capital: A Synthesis of Findings and Recommendations from The Social Capital Initiative. Social Capital Initiative Working Paper Series. Pobrano z: www.worldbank.org/socialdevelopment (14.05.2015). |
9. | Jakubowska, U. (1996). Wokół pojęcia „kompetencja społeczna” – ujęcie komunikacyjne. Przegląd Psychologiczny, 39, 29–40. |
10. | Karl-Heinz, A., Lindner-Müller, C. (2012). Assessment and Development of Social Competence: Introduction to The Special Issue. Journal for Educational Research Online, 4 (1), 7–19. Pobrano z: http://www.j-e-r-o.com/index.php/jero/article/view/302/140(19.12.2016). |
11. | Lifelong Learning Programme EU (2009). RE-CHANCE: Raising Employment Chances of Social Disadvantaged Young People. Assessment Portfolio. Pobrano z: http://www.adam-europe.eu/prj/5535/prd/2/1/RECHANCE_ assessment_fi nal_en.pdf (23.12.2016). |
12. | Matczak, A. (2007). Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS. Podręcznik. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. |
13. | Martkowska, K. (2012). Psychologiczne uwarunkowania kompetencji społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Liberi Libri. |
14. | Męczkowska, A. (2003). Kompetencja. W: T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T. 2. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
15. | Milczarek, A., Miłaszewicz, D., Nagaj, R., Szkudlarek, P., Zakrzewska, M. (2015). Social Networks as a Determinant of the Socialisation of Human Capital. Human Resources Management & Ergonomics, 9 (2), 89–103. |
16. | Miłaszewicz, D. (2014). Social Competence of Young Poles in the Light of the Survey on Social Capital of Students Attending the University of Szczecin (Poland). World Journal of Applied and Life Sciences, 1 (3), 14–25. |
17. | Miłaszewicz, D. (2016). Zaufanie jako wartość społeczna. Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 259, 80–88. |
18. | OECD (2005). The Defi nition and Selection of Key Competences. Pobrano z: http://www.oecd.org/pisa/35070367.pdf (16.12.2016). |
19. | Partnership for 21st Century Skills (2008). 21st century Knowledge and Skills in Educator Preparation. Pobrano z: http//www.p21.org/storage/documents/aacte_p21_whitepaper2010.pdf (3.07.2017). |
20. | Reitz, S. (2012). Improving Social Competence via E-learning?: The Example of Human Rights Education. Frankfurt: Peter Lang, GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften. |
21. | Riggio, R.E. (1986). Assessment of Basic Social Skills. Journal of Personality and Social Psychology, 51, 640–660. |
22. | Recommendation of The European Parliament and of The Council of 18 December 2006 on Key Competences for Lifelong Learning (2006/962/EC). |
23. | Rymsza, M. (2008). Zapomniany kapitał Solidarności. Ekonomia solidarna w Polsce po 1989 roku, Więź, 4–5 (594), 26–35. |
24. | Sajkiewicz, A. (2001). Organizacja procesów personalnych w fi rmie. W: K. Makowski (red.), Zarządzanie pracownikami. Instrumenty polityki personalnej (s. 30–42). Warszawa: |
25. | Poltext. |
26. | Smółka, P. (2016). Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych. Warszawa: Wolters Kluwer. |
27. | Spitzberg, B.H., Cupach, W.R. (2002). Interpersonal Skills. W: H.L. Knapp, J.A. Daly (red.), Handbook of Interpersonal Communication (s. 564–611). Thousand Oaks: Sage. |
28. | Szołtysek, J., Jeż, R., Twaróg, S. (2015). Kompetencje społeczne w okresie kształcenia zawodowego na potrzeby logistyki społecznej. Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 249, 11–22. |
29. | UNESCO (2014). Global Citizenship Education. Preparing Learners for the Challenges of the Twenty-fi rst Century. Paris. Pobrano z: http://unesdoc.unesco.org/images/0022/002277/227729E.pdf (16.12.2016). |
30. | Wiszejko-Wierzbicka, D. (2012). Kompetencje społeczne – rozpoznanie i rozwój. Łódź. Pobrano z: http://projektmlodziez.pl/wp-content/plugins/download-monitor/download.php?id=7 (4.01.2017). |
31. | Woodruffe, Ch. (2003). Ośrodki oceny i rozwoju. Narzędzia analizy i doskonalenia kompetencji pracowników. Kraków: Ofi cyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC. |