Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733    OAI    DOI: 10.18276/sip.2018.53/3-03
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 53/3 2018
Wycena kapitału społecznego w przedsiębiorstwie
(Valuation of social capital in the enterprise)

Authors: Dariusz Klimek
Politechnika Łódzka, Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji
Keywords: social capital social capital valuation company capital enterprise value
Data publikacji całości:2018
Page range:9 (31-39)
Klasyfikacja JEL: O34 G32 O24 M20
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The purpose of this article is to provide information about research concerning the valuation of social capital in the enterprise. The article consists of three parts. In the first, author presents the selected concepts of social capital in the enterprise, in the second and third one he answers two questions – is the social capital in the enterprise measurable and what are the dilemmas related to capital evaluation? In the last part, he describes his own research, concentrating on the methodology of measuring social capital. The conclusions indicate that although the research had the prototype nature and concerned only four companies, they have already allowed to make the statement that it is possible to obtain measurable value of social capital using the simple method of valuation. Knowledge of the measurable value of all company capitals has the significant importance for the value management effectiveness.
Download file

Article file

Bibliography

1.Bratnicki, M., Dyduch, W. (2003). W poszukiwaniu wyceny kapitału społecznego. Organizacja i Kierowanie, 1, 3–15.
2.Bratnicki, M., Strużyna J. (red.) (2001). Kapitał intelektualny organizacji. Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
3.Bourdieu, P., Wacquant, L.J.D. (2001). Zaproszenie do socjologii refleksyjnej. Seria „Terminus”,t. 21. Warszawa: Oficyna Naukowa.
4.Coleman, J. (1990). Foundations of Social Theory. Cambridge: Harvard University Press.
5.Hanifan, L.J. (1916). The Rural School Community Centre. Annals of the American Academy of Political and Social Sciences, 67, 130–138.
6.Jędrych, E., Berniak-Woźny, J. (2018). Kształtowanie kapitału społecznego organizacji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
7.Kostro, K. (2005). Kapitał społeczny w teorii ekonomicznej. Gospodarka Narodowa, 7–8,167–168.
8.Lev, B., Schwartz, A. (1971). On the use of the economic concept of human capital in financial statements. The Accounting Review, 103–112.
9.Lin, N. (2001). Social Capital: A Theory of Social Structure and Action. Cambridge: Cambridge University Press.
10.Nahapiet, J., Ghoshal, S. (1998). Social Capital, Intellectual Capital and the Organizational Advantage. Academy of Management Review, 23 (2), 242–266.
11.Putnam, R. (1997). Democracy in America at century’s end. W: A. Hadenius (red.), Democracy’s Victory and Crisis . Cambridge: Cambridge University Pres