Year: | 2020 |
# | Title | Page range | Authors | Actions |
---|---|---|---|---|
* |
Introducing Melodrama |
4 (7-10) | Beata Zawadka | More |
1. |
Melodramat – największa hybrydyczna struktura teatralno-dramatyczna XIX wieku |
34 (13-46) | Dobrochna Ratajczakowa | More |
2. |
W cieniu gilotyny. O estetycznych, obyczajowych i społecznych uwarunkowaniach powstania melodramatu |
18 (47-64) | Tomasz Wysłobocki | More |
3. |
Od melologu do melodramatu i dalej, czyli historia wątpliwej tożsamości |
16 (65-80) | Iwona Puchalska | More |
4. |
Śladem kulturowego dziedzictwa melodramatu o charakterze tanecznym |
15 (81-95) | Anna Reglińska-Jemioł | More |
5. |
Melodramat jako gatunek „przepisany” (na przykładzie XIX-wiecznych dramatów inspirowanych dziełami Hugo, Mickiewicza, Scotta) |
21 (99-119) | Ewa Szczepan | More |
6. |
Metamorfozy Pigmaliona: przekład w serii transformacji tekstu archetypu (Rousseau, Baudouin, Węgierski) |
28 (121-148) | Michał Bajer | More |
7. |
Bratobójstwo w melodramacie Duch opiekuńczy, czyli Diabeł niewieści Guilberta Pixerécourta |
12 (149-160) | Aleksandra Kamińska | More |
8. |
Pomiędzy opowieścią erotyczną a przeżyciem lirycznym, czyli o melodramatyzmie dzieła Longosa pt. Dafnis i Chloe (II w. n.e.) |
11 (161-171) | Beata Gaj | More |
9. |
Melodramatyczność w powieści Szaleństwo Almayera Josepha Conrada |
15 (173-187) | Anna Szczepan-Wojnarska | More |
10. |
Arystotelesowska szkatułka albo Melodramat w objęciach opery (na przykładzie sceny kopania grobu w Fideliu Ludwiga van Beethovena) |
21 (189-209) | Katarzyna Lisiecka | More |
11. |
Znaki upływającego czasu w filmie Wima Wendersa Niebo nad Berlinem (1987) oraz dziele Toma Tykwera Biegnij, Lola, biegnij (1998) |
24 (211-234) | Ewa Wojno-Owczarska | More |
12. |
Appalachian, Southern, Universal, Global: The Case of Fred Chappell |
13 (237-249) | Marcel Arbeit | More |
13. |
From the Action-Packed Film to the Stealth Strategy: A Controlled Revolt against the Tradition of the Western in Desperados III |
14 (251-264) | Dagmara Kottke | More |
14. |
Film Noir: (Re)Constructing the Definition |
13 (265-277) | Krzysztof Antoniak | More |
15. |
The Ever-Evolving Maze – The Analysis of Metal Genres |
18 (279-296) | Krzysztof Skórski | More |
16. |
The Aleph that Unveils the Reality of Our Times: A Curation of Thought Provoking Narratives from the Indian Subcontinent and Australia |
4 (299-302) | Samana Madhuri | More |