Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733    OAI    DOI: 10.18276/sip.2018.52/1-11
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 52/1 2018
Wpływ form motywowania na pobudzanie zaangażowania pracowników – studium przypadku
(The influence of motivation formes on the gaining of employees‘ investigation – a case study)

Authors: Justyna Kaźmierczak
Uniwersytet Szczeciński
Keywords: motivation commitment work efficiency
Data publikacji całości:2018
Page range:13 (125-137)
Klasyfikacja JEL: M12 O15
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Motivation is a key factor supporting the increase in the work efficiency of employees, and hence the factor enabling the successive functioning of the enterprise on the market. The purpose of the article is to indicate what forms of motivating employees actually translate into an increase in their involvement. The issues of motivation were identified and its impact on the level of employee involvement in the duties performed was indicated. In addition to the theoretical content regarding forms of motivation and commitment, a case study was carried out to indicate the relationship between the ways employees are motivated and their involvement in the duties performed. The final part of the article presents the results of the research carried out in December 2017 on a sample of 100 people working in an international corporation.
Download file

Article file

Bibliography

1.Armstrong, M. (2008). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Kraków: Dom Wydawniczy ABC.
2.Ciekanowski, Z., Ostrowska, A. (2013). Skuteczność procesu motywacji pracowników w organizacji. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, 97, 287–292.
3.European HR Best Practice Report 2011 (2011). Full Report a CRF Institute Benchmark Study on Top Employers in Europe, The CRF Institute.
4.Groff, K.W., Johnson, R.E., Taing, M.U. (2009). Nature of the Interactions among Organizational Commitments: Complementary, Competitiveor Synergistic? British Journal of Management, 20, 431–447.
5.Haber, L.H. (1995). Management. Zarys zarządzania małą firmą. Kraków: WPSB. http://www.pulshr.pl/zarzadzanie/raport-aon-hewitt-zaangazowanie-polskich-pracownikow-
6.-spada,48640.html (29.01.2018).
7.Kahn, W.A. (1990). Psychological Conditions of Personal Engagement and Disengagement at Work. Academy of Management Journal, 33, 692–724.
8.Knap-Stefaniuk, A. (2016). Dojrzali pracownicy we współczesnych przedsiębiorstwach – kompetencje, wiedza i różnorodność. Zeszyty Naukowe Uczelni Vistula (Vistula Uni-
9.versity Working Papers), 46 (1), 28–38.
10.Osuch, J. (2012). Motywacja jako czynnik zarządzania. Zeszyty Naukowe Acta Scientifica Academiae Ostroviensis, 1, 101–121.
11.Pieter, J. (1963). Słownik psychologiczny. Warszawa: Zakład Narodowy im. Ossolińskich. Pocztowski, A. (2008). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategie, procesy, metody. Warszawa: PWE.
12.Priyanka, N., Panjwani, N. (2014). Motivation: A Driving Tool to Employee Productivity. Asian Journal of Management Sciences, 02 (03 Special Issue), 161–171.
13.Roberts, D.R., Davenport, T.O. (2002). Job Engagement: Why It’s Important and How to Improve It. Employment Relation Today. Willey Periodicals, 29, 21–29.
14.Saks, A.M. (2006). Antecedents and Consequences of Employee Engagement. Journal of Managerial Psychology, 21 (7), 600–619.
15.Snopko, J. (2014). Nowoczesne systemy pracodawców i pracobiorców. Prace Naukowe Aka- demii im. Jana Długosza w Częstochowie, VIII, 307–322.
16.Tomaszuk, A. (2014). Motywowanie pracowników produkcyjnych na przykładzie przedsię- biorstwa branży bieliźniarskiej. Kwartalnik Wydziału Zarządzania. Economics and Management. Quarterly Journal of the Faculty of Management, 1, 238–250.
17.Wach, T. (1997). Motywowanie i ocenianie pracowników. Warszawa: WSWZ.