Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733    OAI    DOI: 10.18276/sip.2018.53/3-08
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 53/3 2018
Strategiczny marketing jako narzędzie budowania wizerunku uczelni wyższych w Szczecinie
(Marketing as a tool for bulding the image of university of higher in Szczecin)

Authors: Edyta Mioduchowska-Jaroszewicz
Uniwersytet Szczeciński, Instytut Ekonomii

Katarzyna Hawran
Uniwersytet Szczeciński, Instytut Ekonomii

Joanna Kowalik
Uniwersytet Szczeciński, Instytut Ekonomii
Keywords: marketing management higher education
Data publikacji całości:2018
Page range:11 (89-99)
Klasyfikacja JEL: Z33 I20 I25
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The aim of the article was to show the essence of the management of universities in Western Pomerania by marketing, which clearly defines the activities and rules of conduct, which the company must meet in order to effectively carry out its activities and achieve the maximization of profit. A literature review and case study proved that marketing is a tool for building the image of universities in Szczecin.
Download file

Article file

Bibliography

1.Altkorn, J. (2001). (red). Podstawy marketingu. Kraków: Instytut Marketingu, Kraków.
2.Dietl, J. (2013). Czy potrzebne jest zarządzanie marketingowe w szkolnictwie wyższym. W: G. Nowaczyk, D. Sobolewski (red.), Marketing w szkole wyższej (s. 12–22). Poznań:Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej.
3.Domański, T. (2011). Rola uniwersytetów w promocji polskich miast i regionów – nowe wyzwania strategiczne. W: T. Domański, (red.), Marketing akademicki w promocji miast i regionów. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
4.Fundusze Europejskie (2014). Fundusze Europejskie 2014–2020. Jakie środki dla nauki? 16 stycznia 2014. Pobrane z: https://www.granty-na-badania.com/2014/01/fundusze-europejskie-2014-2020-jakie.html (25.02.2017).
5.Hingston, P. (1992). Wielka księga marketingu. Kraków: Signum.
6.Kijanka, A. (2012). Rola marketingu uczelni wyższych w kreowaniu wizerunku miast i regionu.Prace Instytutu Lotnictwa, 1 (222), 383–389.
7.Krzyżanowska, M. (2004). Znaczenie marketingu w działalności edukacyjnej szkoły wyższej.Marketing i Rynek, 3, 11–19.
8.MNiSW (2018). Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Akty prawne – nauka. Pobrane z: http://www.bip.nauka.gov.pl/akty-prawne-nauka-bip (24.02.2017).
9.OECD (2011). OECD Guidelines for Multinational Enterprises, OECD Publishing. Pobrane z: https://www.miir.gov.pl/media/41372/Wytyczne_OECD_dla_przedsiebiorstw_wielonarodowych_01.pdf (27.02.2017). http://dx.doi.org/10.1787/9789264115415-en.
10.WPRS (2012). Wieloletni Program Rozwoju Szczecina 2013–2017. Pobrane z: http://bip.um.szczecin.pl/UMSzczecinFiles/file/WPRS_6_10_final.pdf (24.02.2017).