Studia i Prace WNEiZ US

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733    OAI    DOI: 10.18276/sip.2018.53/3-09
CC BY-SA   Open Access 

Lista wydań / nr 53/3 2018
Tworzenie wartości dla pacjenta gabinetu dentystycznego

Autorzy: Magdalena Soboń
Uniwersytet Szczeciński, Instytut Ekonomii
Słowa kluczowe: wartość dla klienta marketing usług medycznych relacje lekarz–pacjent
Data publikacji całości:2018
Liczba stron:13 (101-113)
Klasyfikacja JEL: I19 M31
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

Strategia skupiania uwagi na niskich cenach zastępowana jest działaniami odwołującymi się do wartości. Celem artykułu jest pokazanie, jak proces ten przebiega na przykładzie gabinetu dentystycznego. Do badań wykorzystano obserwację uczestniczącą, wspartą indywidualnym wywiadem bezpośrednim popularnego gabinetu dentystycznego. Wykazano, iż możliwe i zasadne jest budowanie wartości w usługach stomatologicznych oraz stworzono katalog działań budujących tę wartość. Ponieważ tworzenie wartości jest procesem ciągłym, badana jednostka wykazuje potencjał do osiągania jeszcze lepszych wyników. Wzrasta wówczas nie tylko zadowolenie pacjenta, ale też rośnie przewaga konkurencyjna
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Brilman, J. (2001). Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. Warszawa: Polskie Wydawnictwa Ekonomiczne.
2.Carbone, L.P. (2004). Clued In. How To Keep Customers Coming Back Again and Again.New York: FT Prentice Hall.
3.Dobiegała-Korona, B. (2006). Wartość klienta czy wartość dla klienta? Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 1 (1), 29–33.
4.Dobiegała-Korona B. (red.) (2015). Budowa wartości klienta. Teoria i praktyka, Warszawa:Difin.
5.Doligalski, T. (2013). Internet w zarządzaniu wartością klienta. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
6.Doyle, P. (2003). Marketing wartości. Warszawa: Felberg SJA.
7.Drucker, P.F. (1993). Practice of Management. New York: Collins.
8.Kotler, Ph. (2005). Marketing. Poznań: REBIS.
9.Markowicz, A. (2015). Polacy jak ognia boją się dentysty. Pobrane z: http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/3796349,zdrowie-polacy-jak-ognia-boja-sie-dentysty,id,t.html (19.11.2018).
10.Mruk, H. (2009). Marketing gabinetów lekarskich na rynku usług zdrowotnych. Warszawa:Wolters Kluwer.
11.Porter, M. (2006). Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników.Gliwice: Helion.
12.Przybyłowski, K., Hartley, S., Kerin, R., Rudelius, W. (1998). Marketing. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
13.Rutkowski, I. (2006). Marketingowe koncepcje wartości. Marketing i Rynek, 2, 2–7.
14.Shaw, C., Ivens, J. (2005). Building Great Customer Experiences. Basingstoke: Palgrave MacMillan.
15.Szymura-Tyc, M. (2003). Wartość dla klienta jako źródło przewagi konkurencyjnej. Organizacja i Kierowanie, 4, 17–32.
16.Szymura-Tyc, M. (2006). Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa. Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
17.Zarzecki, D. (1999). Metody wyceny przedsiębiorstw. Warszawa: Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce.
18.Zeithaml, V. (1988). Customer perceptions of price, quality and value: A means-end-model and synthesis of evidence. Journal of Marketing, 52(3), 2–22.