Year of publication: | 2018 |
# | Title | Page range | Authors | Actions |
---|---|---|---|---|
* |
Profesor Kazimierz Wenta – nauczyciel, naukowiec, mentor i przyjaciel(The Late Professor Kazimierz Wenta – a teacher, scientist, mentor and friend) |
5 (7-11) | Elżbieta Perzycka, Włodzimierz Olszewski | More |
1. |
Paradygmat humanistyczny w dydaktyce akademickiej – utopia, konieczność, szansa?(Humanistic paradigm in academic didactics – utopia, necessity, opportunity?) |
14 (13-26) | Anna Sajdak-Burska | More |
2. |
Uniwersytet – między ideą nauki a neoliberalną ideologią(UNIVERSITY – BETWEEN THE IDEA OF SCIENCE AND NEOLIBERAL IDEOLOGY) |
10 (27-36) | Jacek Moroz | More |
3. |
Kariera akademicka – człowiek w drodze do siebie i do sensu(THE ACADEMIC CAREER – A PERSON ON THEIR WAY TO THEMSELF AND TO A SENSE) |
9 (37-45) | Anna Murawska | More |
4. |
Misja i współczesne role szkoły wyższej. Perspektywa socjologiczna(MISSION AND CONTEMPORARY ROLES OF A UNIVERSITY. THE SOCIOLOGICAL PERSPECTIVE) |
9 (47-55) | Wioleta Bryniewicz | More |
5. |
Epoka przemian i budowy nowej cywilizacji jako kontekst myślenia o edukacji akademickiej(AGE OF TRANSFORMATION AND CONSTRUCTION OF NEW CIVILIZATION AS A CONTEXT FOR THINKING ABOUT ACADEMIC EDUCATION) |
10 (57-66) | Monika Pawłowska | More |
6. |
Universum szkoły wyższej versus rynek pracy(UNIVERSUM OF THE COLLEGE VERSUS LABOUR MARKET) |
9 (67-75) | Arkadiusz Żukiewicz | More |
7. |
„Konstytucja dla Nauki – Ustawa 2.0” szansą czy zagrożeniem dla rozwoju nauki i szkolnictwa wyższego?(“THE CONSTITUTION FOR SCIENCE – ENACTMENT 2.0” AS A CHANCE OR A THREAT FOR THE DEVELOPMENT OF SCIENCE AND HIGHER EDUCATION?) |
14 (77-90) | Barbara Kromolicka | More |
8. |
Palcem na smartfonie, czyli o prześlizgiwaniu się po relacjach(WITH A FINGER ON THE SMARTPHONE. ON GLANCING OVER RELATIONSHIPS) |
7 (91-97) | Małgorzata Wałejko | More |
9. |
Między obojętnością a zaangażowaniem. Źródła dylematów decyzji wyborczych studentów(BETWEEN INDIFFERENCE AND INVOLVEMENT. THE SOURCES OF STUDENTS’ ELECTORAL DECISIONS) |
11 (99-109) | Ilona Kość | More |
10. |
Uniwersytet ludowy. Relikt czy szkoła przyszłości?(FOLK HIGH SCHOOLS. RELIC OR SCHOOL OF THE FUTURE?) |
9 (111-119) | Angelika Felska | More |
11. |
Językowa rzeczywistość edukacyjna w wielokulturowych Chinach. Jedność czy różnorodność?(LANGUAGE EDUCATIONAL PRACTICES OF MULTICULTURAL CHINA. UNITY OR PLURALITY?) |
12 (121-132) | Anna Mańkowska | More |
12. |
Warunki konstruowania wiedzy o sobie w szkole wyższej przez osoby studiujące pedagogikę – raport z badań(CONDITIONS OF CONSTRUCTING THE KNOWLEDGE OF THEMSELVES BY STUDENTS OF PEDAGOGY – THE RESEARCH REPORT) |
19 (133-151) | Małgorzata Anna Kućko | More |
13. |
Cechy nauczyciela akademickiego z perspektywy studentów artystycznej szkoły wyższej(FEATURES OF AN ACADEMIC TEACHER ACCORDING TO STUDENTS OF THE ARTISTIC UNIVERSITY) |
10 (153-162) | Teresa Joanna Andrzejewska | More |
* |
Sprawozdanie z I Polsko-Niemieckiego Seminarium Naukowego „Uniwersytety Ludowe – pomiędzy teorią a praktyką” (6– 7 października 2017, Szczecin)(Brak) |
4 (163-166) | Angelika Felska | More |
* |
Zaproszenie do udziału w Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Uniwersytet i szkoła wyższa wobec kryzysów autonomii” (14–15 września 2018, Uniwersytet Szczeciński)(Invitation to the International Scientific Conference „Crises of autonomy in universities and higher education” (14–15.09.2018, The University of Szczecin)) |
2 (167-168) | Anna Murawska | More |