Studia i Prace WNEiZ US

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733     eISSN: 2300-4096    OAI    DOI: 10.18276/sip.2018.52/2-26
CC BY-SA   Open Access 

Lista wydań / nr 52/2 2018
Rola internetu we współczesnej gospodarce

Autorzy: Karolina Beyer
Uniwersytet Szczeciński
Słowa kluczowe: internet historia internetu marketing internetowy internet w przedsiębiorstwie
Data publikacji całości:2018
Liczba stron:13 (341-353)
Klasyfikacja JEL: M20 M30 N00 O10 O30
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

Internet we współczesnej gospodarce stał się narzędziem, które może być wykorzystywane w celach prywatnych, ale również publicznych, biznesowych i naukowych. Jest to narzędzie, które z jednej strony zrewolucjonizowało sposób komunikowania, z drugiej zaś stanowi efektywny sposób dotarcia przedsiębiorstw z ofertą do klientów. Dziś internet stał się niezbędnym elementem w strategiach marketingowych współczesnych przedsiębiorstw chcących osiągać sukces rynkowy. Celem artykułu jest zaprezentowanie potencjału, jaki generuje internet, i wskazanie jego znaczenia dla współczesnej gospodarki i przedsiębiorstw. Do zrealizowania celu dokonano przeglądu literatury tematu oraz analizy danych liczbowych charakteryzujących współczesny internet i jego użytkowników. Rezultatem przeprowadzonych analiz jest obraz współczesnego internetu oraz wskazane korzyści jego wykorzystania we współczesnej gospodarce, jak również możliwości jego wykorzystania dla wzrostu konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstw. Otrzymane wyniki potwierdzające rosnące znaczenie internetu we współczesnej gospodarce wskazują na konieczność wykorzystania jego i mediów społecznościowych we współczesnych przedsiębiorstwach.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.About Google. Pobrane z: https://www.google.pl/about/#/start (21.10.2017).
2.Malik, A. (2011). Prawdziwy początek Internetu w Polsce – sensacyjne odkrycie. Pobrane z: http://www.komputerswiat.pl/ nowosci/wydarzenia/2011/40/prawdziwy-poczatek-internetu-w-polsce-nieznany-fakt.aspx (21.10.2017).
3.McLeod, A. (2007). Marketing internetowy w praktyce. Jak rozkręcić dochodowy biznes w Internecie. Gliwice: Wyd. „Złote Myśli”.
4.Frąckiewicz, E. (2006). Marketing internetowy. Warszawa: PWN.
5.FidoNet. Pobrane z: https://www.fidonet.org (21.10.2017).
6.Forum Tweaks. Historia Neostrady. Pobrane z: http://www.forum.tweaks.pl/Info-Neostrada-Opis-Historia-etc-t43391/ (21.10.2017).
7.Historia Internetu. Pobrane z: https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_Internetu (21.10.2017).
8.ITU (2016a). Global and Regional ICT Data. Pobrane z: http://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Pages/stat (21.10.2017).
9.ITU (2016b). Percentage of Individuals Using the Internet. Pobrane z: http://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/ (21.10.2017).
10.ITU (2017). ICT Facts and Figures 2017. Pobrane z: http://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Documents/facts/ICTFactsFigures2017.pdf (21.10.2017).
11.We Are Social Media (2017). Raport Digital in 2017 Global Overview. Pobrane z: https://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2017-global-overview (21.10.2017).
12.Surmacz, T. (2014). Rynek internetowy w Polsce i na świecie. W: J. Królewski, P. Sala (red.), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy (s. 32–51). Warszawa: PWN.
13.Wirtualnemedia.pl. Pobrane z: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydatki-reklamowe-2017-rok-wzrosly-w-polsce-o-1-3-proc-mocno-w-gore-internet-i-kina-nieco-w-dol-telewizja (21.10.2017).
14.Zenith (2017). W tym roku globalne wydatki na reklamę online przewyższą wydatki na reklamę w telewizji. Pobrane z: https://www.zenithmedia.pl/aktualnosci/article/W-tym-roku-globalne-wydatki-na-reklame-online-przewyzsza-wydatki-na-reklame-w-telewizji-5600.html (21.10.2017).