Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733     eISSN: 2300-4096    OAI    DOI: 10.18276/sip
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 48/2 2017

Year of publication:2017
# Title Page range Authors Actions
1.

WPŁYW STARZENIA SIĘ LUDNOŚCI NA ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM – ASPEKTY MARKETINGOWE


(Impact of ageing population in business management – marketing aspects)
10 (11-20) Ewa Frąckiewicz More
2.

PROBLEMY SKUTECZNEGO ZARZĄDZANIA PROJEKTEM OUTSOURCINGU


(The implementation of outsourcing in the context of project management)
12 (21-32) Katarzyna Grondys, Marta Kadłubek More
3.

KOMPETENCJE CZŁONKÓW ZESPOŁU WIRTUALNEGO


(Virtual team member's competencies)
12 (33-44) Beata Krawczyk-Bryłka More
4.

ENDOGENICZNE UWARUNKOWANIA CROWDSOURCINGU


(Endogenic determinants of crowdsourcing)
10 (45-54) Regina Lenart-Gansiniec More
5.

DYNAMICZNE ZDOLNOŚCI – WZLOTY I UPADKI PARADYGMATU STRATEGII


(Dynamic capabilities - ups and downs of strategy paradigm)
10 (55-64) Maciej Mitręga More
6.

SEZONOWOŚĆ W TURYSTYCE NADMORSKIEJ – WYZWANIE DLA STRATEGII ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W PRZEDSIĘBIORSTWACH TURYSTYCZNYCH


(Seasonality in tourism - human resource challenges)
12 (65-76) Kamila Radlińska More
7.

ANALIZA PROCESOWA JAKO NARZĘDZIE DO USPRAWNIENIA DZIAŁALNOŚCI ORGANIZACJI


(Process analysis as a tool for rationalization of the organization)
12 (77-88) Katarzyna Ragin-Skorecka, Filip Nowak More
8.

SYMBOLICZNY WYMIAR KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ W KSZTAŁTOWANIU SIECI INTERAKCJI


(Symbolic dimension of marketing communications in shaping network of interactions)
12 (89-100) Olgierd Witczak More
9.

ZAKRES AKTYWNOŚCI PROSUMPCYJNEJ NABYWCÓW A ICH OPINIE NA TEMAT AKTYWIZUJĄCYCH DZIAŁAŃ OFERENTÓW


(The scope of presumption activity of final buyers and their opinions on encouraging activities of offerors)
12 (101-112) Agnieszka Izabela Baruk More
10.

ZNACZENIE BODŹCÓW CENOWYCH DLA EFEKTÓW MIGRACJI KLIENTÓW DO KANAŁU INTERNETOWEGO


(Importance of price incentives for effects of customers' migration to internet channel)
12 (113-124) Ilona Bondos More
11.

ZARZĄDZANIE REGIONEM NADMORSKIM W ASPEKCIE WPŁYWU TURYSTYKI NA JEGO ROZWÓJ


(The management of the coastal region in terms of the impact of tourism on its development)
12 (125-136) Ewa Hącia More
12.

Wpływ chorób przewlekłych na potencjał polskiego rynku pracy w kontekście starzenia się zasobów pracy w Polsce


(The impact of chronic diseases on the Polish labour market potential in the context of the aging of the labour forces in Poland)
13 (137-149) Agnieszka Jakubowska More
13.

Badanie czynników stymulujących proces transferu wiedzy z jednostek sfery nauki do sektora MSP


(Research of factors stimulating the knowledge transfer process from science sphere units into the SMEs)
10 (151-160) Danuta Janczewska, Marta Brzozowska More
14.

Motywowanie pracowników jako wyzwanie w zarządzaniu zasobami ludzkimi


(Motivation of employees as challenge to the human resources management)
11 (161-171) Wioleta J. Karna, Agnieszka Knap-Stefaniuk More
15.

Polityka personalna w sprawozdawczości niefi nansowej spółek giełdowych


(HR policies in non-financial reporting of listed companies)
11 (173-183) Małgorzata Krajewska-Nieckarz, Monika Sobczyk More
16.

Poziom kompetencji społecznych przyszłego specjalisty do spraw zasobów ludzkich – wyniki badań


(Social competencies level of future human resource specialist - research results)
11 (185-195) Anna Krasnova, Izabela Różańska-Bińczyk More
17.

Czynniki kształtujące przywiązanie trwania pracowników


(Factors shaping continuance commitment of employees)
11 (197-207) Dagmara Lewicka, Monika Pec More
18.

Kategoryzacja portów jachtowych jako możliwość uzyskania przewagi konkurencyjnej


(Categorization of marinas and as a possibility of gaining a competitive advantage)
11 (209-219) Aleksandra Łapko More
19.

Zarządzanie talentami w kontekście budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa opartej na innowacjach


(Management of talents in the context of formation of innovation-based competitive advantage of an enterprise)
10 (221-230) Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska More
20.

Ocena e-sklepów funkcjonujących w branży turystycznej


(The analysis of e-shops operating in the tourism industry evaluation)
11 (231-241) Barbara Mróz-Gorgoń, Grzegorz Szymański More
21.

Wartość dla klienta wielokanałowego czynnikiem rozwoju przedsiębiorstwa


(Customer value multichannel as factor of the enterprise development)
14 (243-256) Lech Nieżurawski, Bożena Pawłowska More
22.

Współpraca organizacyjna niezależnych podmiotów w sieci – rozwiązanie dla sprzedaży XXI wieku


(Organizational cooperation of independent entities in the network - a solution for the sale of the XXI century)
11 (257-267) Monika Pec, Wiesław Tereszko More
23.

Czynniki kształtujące satysfakcję pracowników wybranej grupy dyspozycyjnej na przykładzie policji


(Factors affecting satisfaction workers selected dispositional group by police service)
11 (269-279) Adam Piontek More
24.

Przeobrażenia we współczesnej pracy


(Transformations in the contemporary work)
11 (281-291) Anna Pluta More
25.

Pomiar zaufania międzyorganizacyjnego


(Measuring the inter-organizational trust)
13 (293-305) Adam Rudzewicz More
26.

Kreowanie wizerunku marki w mediach społecznościowych


(Creating the brand image in social media)
10 (307-316) Dagna Siuda, Magdalena Grębosz More
27.

Zarządzanie wiedzą w kontekście jakości życia młodych ludzi


(Knowledge management in the context of young people life quality)
10 (317-326) Maja Skiba, Agnieszka Kwiatek More
28.

Zróżnicowanie działań w zakresie zarządzania wiekiem


(Diversification of activities in the field of age management)
13 (327-339) Katarzyna Stankiewicz More
29.

Znaczenie strategicznego przywództwa we wdrażaniu strategii organizacji


(Role of strategic leadership in implementing the strategy of the organization)
11 (339-349) Malwina Szarek More
30.

Strategie logistyki dla przedsiębiorstw rolniczych na bazie koncepcji LSR – case study


(A model of logistics strategy for agricultural enterprises based on LSR concept - case study)
12 (351-362) Karol Wajszczuk More
31.

Cyfrowa abstynencja a skuteczna komunikacja marketingowa


(Digital abstinence and effective marketing communications)
10 (363-372) Joanna Wyrwisz More
32.

Kompetencje menedżerów w zrównoważonej organizacji


(Competences of managers for sustainable organization)
10 (373-382) Barbara Wyrzykowska, Aleksandra Zaleśna More
33.

Jakość pracy pielęgniarek w szpitalu


(Quality of nurses' work in hospital)
11 (383-393) Zofia Wyszkowska More
34.

Prowadzenie prac badawczo-rozwojowych jako wskaźnik innowacyjności przedsiębiorstw


(Conducting research and development works as an indicator of innovation enterprises)
12 (395-406) Agnieszka Zielińska More
35.

Samoocena kompetencji przedsiębiorczych i szacowane prawdopodobieństwo rozpoczęcia działalności gospodarczej a doświadczenia przedsiębiorcze w rodzinie


(Self-assessment of entrepreneurial competencies and estimated probability of starting one's own venture among people with and without family entrepreneurial experience)
12 (407-418) Paweł Ziemiański, Michał Tomczak More
36.

Istota motywacji pracowników tworzących zespoły w procesach innowacyjnych


(Motivation essence of employees creating teams in innovative processes taking into the consideration coaching models)
10 (419-428) Joanna Żukowska More
*

Recenzja [Urszula Jeruszka, Kompetencje. Aspekty teoretyczne i praktyczne, Difin, Warszawa 2016]

4 (431-434) Wojciech Jarecki More